O co pytają diagności? Funkcja pytań w tytułach artykułów z zakresu diagnozy edukacyjnej
Authors:
- Beata Maria Udzik
Abstract
Problemem badawczym poruszanym w artykule jest rozpoznanie kształtu językowo-stylistycznego tytułów referatów i artykułów z zakresu diagnostyki edukacyjnej. Artykuł wpisuje się w nurt refleksji podejmowanej na gruncie tekstologii, pragmatyki oraz stylistyki językowej na temat składników budowy tekstu i funkcji jego elementów. Analiza tytułów przyjmujących formę pytań pozwala określić ich funkcje, nazwać pola semantyczne wykorzystywanej leksyki, scharakteryzować podstawowe typy składniowe oraz określić ich hybrydalność w zakresie realizacji cech poszczególnych odmian stylistycznych polszczyzny.
- Record ID
- UAM91897018ef7a430aa597708afb1a4c75
- Publication type
- Author
- Pages
- 411-421
- Book
- Bolesław Niemierko, Niemierko Bolesław Szmigel Maria Krystyna Maria Krystyna Szmigel (eds.): Rola społeczna diagnostyki edukacyjnej, 2020, Grupa Tomami, ISBN 978-83-63873-99-8
- Keywords in Polish
- tytuł; pytanie; diagnostyka edukacyjna
- Language
- pol (pl) Polish
- File
-
- File: 1
- B_Udzik_ O_co_pytają_diagności.pdf
- of 28-01-2021
340 KB
-
- Score (nominal)
- 5
- Score source
- publisherList
- Score
- = 5.0, 17-11-2021, MonographChapterAuthor
- Uniform Resource Identifier
- https://researchportal.amu.edu.pl/info/article/UAM91897018ef7a430aa597708afb1a4c75/
- URN
urn:amu-prod:UAM91897018ef7a430aa597708afb1a4c75
* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or PerishOpening in a new tab system.