Wirtualne wizyty domowe we wczesnym wspomaganiu rozwoju dzieci z niepełnosprawnościami
Authors:
- Andrzej Twardowski
Abstract
The COVID-19 pandemic forced early intervention specialists to shift from in-person home visits to virtual visits. Virtual home visits utilizes videoconferencing technology to connect with parents via both video and audio formats and deliver services without having to "visit" their home. Virtual visits pushes specialists to increase the amount of explicit parents coaching strategies they use and requires that parents engage with the child directly. In the first part of the article, the author presents the conditions that must be met for a virtual home visit to take place and describes the key elements of the visit. Next, he presents which advantages of virtual home visits have the greatest impact on their effectiveness. In the final part of the article, the author highlights the most important limitations of virtual home visits.
- Record ID
- UAM9944394f3c5d430a9c83f36e81e19cef
- Author
- Other language title versions
- Virtual home visits in early support of development of children with disabilities
- Journal series
- Niepełnosprawność. Dyskursy Pedagogiki Specjalnej, ISSN 2080-9476, e-ISSN 2544-0519, Quarterly
- Issue year
- 2021
- No
- 43
- Pages
- 198-212
- Keywords in English
- support of development, virtual home visits, videoconferencing, coaching, COVID-19 pandemic
- Keywords in original language
- wspomaganie rozwoju, wirtualne wizyty domowe, wideokonferencja, coaching, pandemia COVID-19
- Abstract in original language
- Pandemia COVID-19 zmusiła specjalistów wczesnego wspomagania rozwoju do zastąpienia osobistych wizyt domowych wizytami wirtualnymi. Wirtualne wizyty domowe, dzięki zastosowaniu technologii wideokonferencji, pozwalają połączyć się z rodzicami w formie wizualnej oraz dźwiękowej i świadczyć usługi, bez konieczności osobistego odwiedzania rodziny. Wizyty wirtualne skłaniają specjalistów do stosowania wobec rodziców większej liczby strategii coachingowych oraz wymagają, aby rodzice angażowali się w bezpośrednie relacje z dzieckiem. W pierwszej części artykułu omówiono warunki, które muszą być spełnione, aby wirtualna wizyta domowa mogła się odbyć oraz scharakteryzowano kluczowe elementy wizyty. Następnie przedstawiono te zalety wirtualnych wizyt domowych, które mają największy wpływ na ich skuteczność. W końcowej części artykułu wskazano na najważniejsze ograniczenia wirtualnych wizyt domowych.
- URL
- https://niepelnosprawnosc.ug.edu.pl/archiwum-pdf/niepelnosprawnosc43.pdf Opening in a new tab
- Language
- pol (pl) Polish
- License
- File
-
- File: 1
-
Wirtualne wizyty domowe we wczesnym wspomaganiu rozwoju dzieci z niepełnosprawnościami, File A. Twardowski, Wirtualne wizyty domowe we wczesnym wspomaganiu rozwoju dzieci z niepełnosprawnościami, 2021.pdf / 1 MB
- A. Twardowski, Wirtualne wizyty domowe we wczesnym wspomaganiu rozwoju dzieci z niepełnosprawnościami, 2021.pdf
- publication date: 25-01-2022
- Wirtualne wizyty domowe we wczesnym wspomaganiu rozwoju dzieci z niepełnosprawnościami, File A. Twardowski, Wirtualne wizyty domowe we wczesnym wspomaganiu rozwoju dzieci z niepełnosprawnościami, 2021.pdf / 1 MB
-
- Score (nominal)
- 40
- Score source
- journalList
- Score
- = 40.0, 25-01-2022, ArticleFromJournal
- Uniform Resource Identifier
- https://researchportal.amu.edu.pl/info/article/UAM9944394f3c5d430a9c83f36e81e19cef/
- URN
urn:amu-prod:UAM9944394f3c5d430a9c83f36e81e19cef
* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or PerishOpening in a new tab system.