W jaki sposób możliwe były główne edukacyjne relacje w edukacji zdalnej?
Authors:
- Jacek Pyżalski
Abstract
The text focuses on the issue of important educational relationships during crisis distance education conducted due to COVID-19 pandemic. It presents the significance of teacher-students and peer relations and their specifity during this period. Additionally, it focuses on selected research results of big scale Polish studies that explored that particular aspects of distance education and computer mediated communication. The texts concludes with analysis of crucial aspects that influence the potential of building crucial educational relations in distance education both in crisis context as well as in “normal” times.
- Record ID
- UAMbc30b27eee87442e893109e02d00f567
- Author
- Other language title versions
- How were possible main educational relations possible in distance education?
- Journal series
- Studia z Teorii Wychowania, ISSN 2083-0998
- Issue year
- 2021
- Vol
- XII
- No
- 3 (36)
- Pages
- 71-82
- Keywords in English
- crisis distance education, COVID-19, computer mediated communication, peer relations, student-teacher relations
- Keywords in original language
- kryzysowa edukacja zdalna, COVID-19, komunikacja za pośrednictwem komputera, relacje rówieśnicze, relacje uczeń-nauczyciel
- Abstract in original language
- Tekst koncentruje się na kwestii ważnych relacji edukacyjnych podczas kryzysowej edukacji zdalnej, prowadzonej w związku z pandemią COVID-19. Przedstawia znaczenie relacji nauczyciel-uczeń i rówieśniczej oraz ich specyfikę w tym okresie. Ponadto koncentruje się na wybranych wynikach badań prowadzonych w Polsce na dużą skalę, które analizowały poszczególne aspekty kształcenia na odległość i komunikacji zapośredniczonej. Tekst podsumowuje analiza kluczowych aspektów, które wpływają na potencjał budowania istotnych relacji edukacyjnych w edukacji na odległość, zarówno w kontekście kryzysu, jak i w „normalnych” czasach. Słowa kluczowe: kryzysowa edukacja zdalna, COVID-19, komunikacja za pośrednictwem komputera, relacje rówieśnicze, relacje uczeń-nauczyciel.
- DOI
- DOI:10.5604/01.3001.0015.4836 Opening in a new tab
- URL
- https://sztw.chat.edu.pl/resources/html/article/details?id=224451 Opening in a new tab
- Language
- pol (pl) Polish
- License
- File
-
- File: 1
-
W jaki sposób możliwe były główne edukacyjne relacje w edukacji zdalnej?, File J. Pyżalski, W jaki sposób możliwe były główne edukacyjne relacje w edukacji zdalnej, 2021.pdf / 138 KB
- J. Pyżalski, W jaki sposób możliwe były główne edukacyjne relacje w edukacji zdalnej, 2021.pdf
- publication date: 01-12-2021
- W jaki sposób możliwe były główne edukacyjne relacje w edukacji zdalnej?, File J. Pyżalski, W jaki sposób możliwe były główne edukacyjne relacje w edukacji zdalnej, 2021.pdf / 138 KB
-
- Score (nominal)
- 100
- Score source
- journalList
- Score
- = 100.0, 06-01-2022, ArticleFromJournal
- Uniform Resource Identifier
- https://researchportal.amu.edu.pl/info/article/UAMbc30b27eee87442e893109e02d00f567/
- URN
urn:amu-prod:UAMbc30b27eee87442e893109e02d00f567
* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or PerishOpening in a new tab system.