Back
Konstruktywistyczna perspektywa wczesnej edukacji przyrodniczej
Authors:
- Renata Michalak
Abstract
This article reflects on how to use children’s natural curiosity in early science education and make learning a meaningful, joyful and useful experience for them. Therefore, an attempt was made to show the essence of the constructivist model of teaching natural science to the youngest students by referring to the strategy of teaching through inquiry and outdoor education.
- Record ID
- UAMcec4cffb622642bb90026820b12511dc
- Author
- Other language title versions
- Constructivist perspective of early science education
- Journal series
- Problemy Wczesnej Edukacji, ISSN 1734-1582, e-ISSN 2451-2230
- Issue year
- 2020
- Vol
- 51
- No
- 4
- Pages
- 99-113
- Other elements of collation
- Podtytuł: Konstruktywizm w badaniach szkoły i dzieciństwa
- Keywords in Polish
- wczesna edukacja przyrodnicza, konstruktywizm, procesy badawcze, edukacja outdoorowa, dociekania naukowe
- Keywords in English
- early natural education, constructivism, research processes, outdoor educa-tion, scientific inquiry
- DOI
- DOI:10.26881/pwe.2020.51.08 Opening in a new tab
- URL
- https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/pwe/article/view/5674 Opening in a new tab
- Language
- pol (pl) Polish
- License
- File
-
- File: 1
-
Konstruktywistyczna perspektywa wczesnej edukacji przyrodniczej, File Michalak R.,Konstruktywistyczna perspektywa wczesnej edukacji przyrodniczej,2020.pdf / 383 KB
- Michalak R.,Konstruktywistyczna perspektywa wczesnej edukacji przyrodniczej,2020.pdf
- publication date: 07-06-2021
- Konstruktywistyczna perspektywa wczesnej edukacji przyrodniczej, File Michalak R.,Konstruktywistyczna perspektywa wczesnej edukacji przyrodniczej,2020.pdf / 383 KB
-
- Score (nominal)
- 40
- Score source
- journalList
- Score
- = 40.0, 12-01-2022, ArticleFromJournal
- Uniform Resource Identifier
- https://researchportal.amu.edu.pl/info/article/UAMcec4cffb622642bb90026820b12511dc/
- URN
urn:amu-prod:UAMcec4cffb622642bb90026820b12511dc
* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or PerishOpening in a new tab system.