Teatroterapia w pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Projekt działań warsztatowych
Authors:
- Anita Maria Stefańska,
- Justyna Helena Leszka
Abstract
There is a growing interest in theater game-based therapeutic programs aimed at alleviating ASD symptoms and, in consequence, the need for evidence-based actions. This article presents a thea�ter therapy project aimed at older children with ASD and their parents. The assumptions, the course and opinions of the participants of the theater therapy workshop were presented and de�scribed using direct quotations. The observations obtained are promising and indicate that further studies of theatrical therapy offers for this group of participants are justified and may bring about a potential improvement in the socio-emotional functioning of children with ASD
- Record ID
- UAMd03029af1c054b1b9f62b32c30735902
- Author
- Other language title versions
- Theater therapy in work with children with autism spectrum disorders. Workshop activities project
- Journal series
- Niepełnosprawność. Dyskursy Pedagogiki Specjalnej, ISSN 2080-9476, e-ISSN 2544-0519, Quarterly
- Issue year
- 2021
- No
- 42
- Pages
- 186-203
- Keywords in Polish
- dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, teatr terapeutyczny, techniki teatralne, kompetencje komunikacyjne
- Keywords in English
- child with autism spectrum disorder, therapeutic theater, theater techniques, commu�nication competences
- Abstract in Polish
- Rośnie zainteresowanie programami terapeutycznymi opartymi na teatralnej grze, prowadzonymi w celu złagodzenia objawów ASD, a wraz z nim potrzeba stosowania oddziaływań opartych na dowo�dach. W niniejszym artykule zaprezentowano projekt teatroterapii skierowany do starszych dzieci z ASD i ich rodziców. Przedstawiono tu założenia, przebieg i opinie uczestników warsztatu teatrote�rapii, które zostały opisane przy użyciu dosłownych cytatów. Uzyskane obserwacje są obiecujące i wskazują, że dalsze badania ofert teatroterapii dla tej grupy uczestników są uzasadnione oraz mogą przynieść potencjalną poprawę funkcjonowania społeczno-emocjonalnego dzieci z ASD
- URL
- https://niepelnosprawnosc.ug.edu.pl/archiwum-pdf/niepelnosprawnosc42_2.pdf Opening in a new tab
- Language
- pol (pl) Polish
- License
- Score (nominal)
- 40
- Score source
- journalList
- Score
- = 40.0, 11-01-2022, ArticleFromJournal
- Uniform Resource Identifier
- https://researchportal.amu.edu.pl/info/article/UAMd03029af1c054b1b9f62b32c30735902/
- URN
urn:amu-prod:UAMd03029af1c054b1b9f62b32c30735902
* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or PerishOpening in a new tab system.